Jak promować swoją restaurację w czasach pandemii?

Processed with VSCO with a6 preset

Czasy w których obecnie funkcjonuje gastronomia nie należą do najłatwiejszych. Zresztą nigdy te czasy nie były łatwe. Cały czas trzeba pracować nad utrzymanie standardów, jakością obsługi, promocją. Jednak nie można odpuszczać, trzeba utrzymać dotychczasowych gości oraz pozyskiwać nowych.
Jak to zrobić?

1.Utrzymuj Kontakt z dotychczasowymi gośćmi. Zrób stronę internetową jeśli jeszcze jej nie masz albo uaktualnij ją. Najgorzej jak na stronie jest stare menu albo nieaktualne godziny otwarcia. Uzupełniaj na bieżąco wpisy na facebooku, intagramie i w innych mediach. Nie dawaj o sobie zapomnieć. Pokaż jak wygląda Twoja praca. Jak gotujesz. Jak wygląda Twój dzień pracy. Wstawiaj zdjęcia dań, ale nie wszystkie na raz, każdego dnia coś innego. Wystarczy do tego zwykły telefon.


2.Mniejszy ruch to może czas na wprowadzenie nowości. Zaskocz czymś swoich gości. Wprowadzaj dania sezonowe jeśli jeszcze ich nie masz, wprowadzaj dania tygodniowe albo na dany dzień. WALCZ! Wykorzystaj dużo wolnego czasu na rozmowy z gośćmi. Zrób relacje, nagrywaj filmiki, rozmawiaj z gośćmi o potrzebach. 3.Wprowadź promocje. Na zestawy obiadowe, na konkretne dania. Daj jakiś gratis.
4.Wykorzystaj swój potencjał i personel, produkuj dania na wynos w słoikach itp. jak np. zupy, drugie dania, desery. Nie zapomnij powiadomić o tym swojej Lokalnej społeczności przez facebook, instagram, stronę internetową lub osobiście.
5.Wykorzystaj do sprzedaży swoją witrynę. Napisz specjalnym pisakiem lub przyklej kartki z drukarki. Najlepiej w dużym formacie, żeby z daleka było widać.


6.Jeśli masz lokal w ruchliwym miejscu, wystaw stolik, kuchenkę, bemar i sprzedawaj dania na wynos lub do ręki. Możesz sprzedawać herbatę, kawę, wino grzane, kanapki, małe dania lub wczesniej przygotowane dania w słoikach. Zapytaj wcześniej właściciela terenu czy możesz zająć pas chodnika lub sprzedawaj przez drzwi lub okno.

7.Zatrudnij personel do poszukiwania nowych miejsc do dostarczania jedzenia. W Google jest ich mnóstwo. Zaproponuj rabat przy odbiorze osobistym lub daj jakis gratis, może być kawałek upieczonego ciasta.


8.Korzystasz z Pyszne itp.? Zaproponuj swoim odbiorcom odbiór osobisty lub zatrudnij dostawcę. Nie bądź chyry a klienci to docenią. Daj rabat przy odbiorze osobistym oraz dostawie. Bądź konkurencyjny dla dostawców jedzenia. To jest największy problem restauracji. Klienci często mówią, że łatwiej i lepiej zamówić jedzenie przez np. Pyszne niż odbierać osobiście. Płacą za to tyle samo a muszą sami odebrać.

Pomyśl o tym.

Scroll to Top
Przewiń do góry